Lego Racers läpipeluuohje

Kilpailusarja

Kilpailusarja jakautuu seitsemään sarjaan ja jokaisesssa sarjassa on neljä maata ja päävastus, joka on erittäin hyvä ajaja ja käyttää tehosteita ainutlaatuisesti. Kilpailusarjaa ajamalla voi avata uusia ratoja ja rakennuspalikoita autoihin ja kuljettajiin. Kilpailusarjan läpäisy on yhtä kuin pelin läpäisy. Kilpailusarjalla on jopa juoni, joka menee suunnilleen näin: Legolandin mahtavimmalla kilpa-autoilumestarilla Rocket Racerilla on ongelma. Hän on niin taitava ajaja, joten kukaan ei voi voittaa häntä ja siksi kaikki tuntuu hänestä hyvin pitkäveteiseltä. Niinpä hän on päättänyt etsiä käsiinsä Legolandin historian parhaimmat kilpa-ajajat ja järjestää hurjat kilpa-ajot.

Pisteytys

Ensimmäinen: 30 pistettä
Toinen: 20 pistettä
Kolmas: 10 pistettä
Neljäs: 3 pistettä
Viides: 2 pistettä
Kuudes: 1 piste

Jos sijoitut kolmen parhaimman joukkoon, seuraava kilpailusarja avataan. Jos sijoitut ensimmäiseksi kyseisen kilpailusarjan hahmot ja rakennussarjat avataan.

1. Sarja

Vastuksena Captain Redbeard, joka käyttää ammuksia mielellään. Käytä siis suojia ja ota kunnon etumatka turboilla.

Radat:
Keisarillinen kilparata
Pimeän metsän pyrähdys
Magma-kuun maraton
Aavikkoradan seikkailu

2. Sarja

Vastuksena King Kahuka, joka käyttää usein suojia, joten suosittelen käyttämään turboja.

Radat:
Heimosaaren reitti
Kuninkaallinen kilparata
Jääplaneetan polku
Amatsonin seikkailukuja

3. Sarja

Vastuksena Basil the Bat Lord, joka käyttää turboja. Käytä turboja, jotta pysyt Basilin perässä. Ammukset auttavat kun pääset lähelle ja vaarat auttavat kun pääset edelle.

Radat:
Ritarillinen kilparata
Merirosvokanjoni
Seikkailutemppelin polku
Ralliasteroidi

4. Sarja

Vastuksena Johnny Thunder, joka käyttää ammuksia. Käytä siis suojia ja turboja. Radat ovat nyt samoja kuin 1. sarjassa, mutta käänteisiä ja palikoiden sijainti on hieman erilainen.

Radat:
Aavikkoradan seikkailu
Magma-kuun maraton
Pimeän metsän pyrähdys
Keisarillinen kilparata

5. Sarja

Vastuksena Baron von Barron, joka käyttää suojia, joten turboja kehiin. Radat ovat nyt samoja kuin 2. sarjassa, mutta käänteisiä ja palikoiden sijainti on hieman erilainen.

Radat:
Amatsonin seikkailukuja
Jääplaneetan polku
Kuninkaallinen kilparata
Heimosaaren reitti

6. Sarja

Vastuksena Gypsy Moth, joka käyttää turboja ja on muutenkin harvinaisen vaikea voittaa. Turboja, turboja ja vielä kerran turboja. Radat ovat nyt samoja kuin 3. sarjassa, mutta käänteisiä ja palikoiden sijainti on hieman erilainen.

Radat:
Ralliasteroidi
Seikkailutemppelin polku
Merirosvokanjoni
Ritarillinen kilparata

7. Sarja

Vastuksena Rocket Racer, joka käyttää turboja ja on muutenkin erittäin taitava ajaja. Sarjassa on vain Rocket Racerin kotikenttä. Ainoana ohjeena on käyttää warp-turboa niin paljon kuin pystyy. Yhden tehosteen missaaminen vie nopeasti voiton nenän edestä.

Radat:
Rakettimiehen kisat

Aika-ajot

Aika-ajot ovat nimensä mukaisesti aikaa vastaan ajamista, mutta jokaisessa kentässä seuranasi on Veronica Voltagen haamu, joka pitää voittaa. Aika-ajoissa turbot ja oikoteiden tunteminen ovat voiton avain, joskin myös ajotaitojen on syytä olla terästä sillä vaikeimmissa maissa Veronica on lähes voittamaton. Kun olet voittanut Veronican jokaisessa maassa hän antaa sinulle oman autonsa rakennussarjan, joka on pelin nopein by the way. Veronica osaa joitakin oikoteitä, joten kannattaa tarkkailla Veronican liikkeitä. Kaikki on vauhdista kiinni.